Ce este Marketingul?
Definiţia pe care majoritatea specialiştilor o dau Marketingului este:
Să plasezi produsul potrivit în locul potrivit, la preţul potrivit, la timpul potrivit.
Marketingul este o combinaţie specială între artă şi ştiinţă. “Arta”
marketingului constă în crearea şi implementarea unor strategii de
marketing de succes. Specialiştii în marketing folosesc metode
cantitative şi tehnici “ştiinţifice” pentru dezvoltarea strategiilor.
Marketingul înglobează toate funcţiile unei afaceri, dar are un
singur scop: să genereze vânzări! Aproape toate afacerile care au
dispărut sau sunt pe cale să dispară au avut sau au probleme cauzate de
lipsa vânzărilor.
De aceea afacerile au nevoie de o metodă prin care să se asigure că
oamenii le vor cumpăra produsele sau serviciile. În principiu este
simplu: creezi un produs pe care o anumită categorie de oameni îl vor,
îl plasezi într-un loc pe care aceşti oameni îl vizitează frecvent, îi
faci un preţ pe care oamenii îl consideră în concordanţă cu valoarea pe
care produsul le-o oferă şi faci toate acestea exact în momentul în care
oamenii vor să cumpere. Bingo, ai reuşit!
Ce bine (şi ce plictisitor) ar fi ca totul să decurgă aşa simplu.
Realitatea este ‘un pic’ altfel, ceva mai complicată, fapt pentru care
Marketingul nu oferă garantaţia succesului. Dar ai cu siguranţă şanse
mai mari de reuşită dacă aplici o strategie. Proiectele de marketing
suferă multe schimbări până cănd toate elementele sunt consolidate în
interior şi se pot susţine reciproc. Marketingul este un proces
circular, iar majoritatea specialiştilor susţin modelul cu 7 etape:
În funcţie de stilul personal şi de circumstanţe succesiunea celor
şapte etape poate fi schimbată, dar o strategie de marketing coerentă si
completă le conţine pe toate. Articolele următoare vor trata fiecare
etapă în parte astfel încât la final să aveţi la îndemână structura
standard care poate fi aplicată oricărui proiect de marketing.
În încheiere vă prezint un citat din Peter Drucker (19 nov 1909 – 11 nov 2005), numit “Părintele managementului modern” şi 2 citate din David Ogilvy (23 iunie 1911 – 21 iulie 1999), numit “Părintele advertisingului”:
Marketingul are o importanţă atât de mare, încât nu poate fi
tratat ca o funcţie separată. El reprezintă întreaga afacere privită din
punctul de vedere al rezultatului final, adică prin prisma clientului…
Succesul unei afaceri nu este determinat de producător ci de client. Peter Drucker

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu