In afara de strategiile obisnuite de promovare, au existat si
unele cu totul si cu totul neobisnuite. Iata patru astfel de idei de
marketing, care au avut un succes neasteptat :
1. Concursul "O luna la muzeu"
In iulie 2012, Muzeul de Stiinta si Industrie din Chicago, a promis unei
persoane ca va avea ocazia sa petreaca o luna intreaga la muzeu. De
fapt, in incinta muzeului, a fost amenajata o camera cu toate cele
necesare, care urma sa fie, pentru 30 de zile, casa castigatorului
concursului. In timpul acestei luni, muzeul urma sa tina la curent
publicul cu tot ce se intampla in cadrul proiectului, folosindu-se de
Twitter, Facebook, YouTube, si Flickr. De asemenea, persoana selectata
urma sa primeasca 10.000 de dolari in urma experientei. Dupa ce au
lansat campania, cei de la muzeu au primit peste 1.000 de cereri de
participare din toata lumea. Procesul de desemnare a castigatorului a
incorporat peste 400 de bloguri si aproape ca a dublat numarul fanilor
de pe Facebook.
2. Frigiderul in care stai si bei bere, de la Heineken
Dupa ce reclama Heineken, in care un grup de barbati se simtea foarte
bine band bere intr-un frigider urias, a devenit foarte populara,
compania s-a gandit sa puna in practica ideea. Asadar, a construit un
astfel de frigider mobil pe care l-a adus la orice eveniment in care a
fost implicata. Campania a fost un mare succes.
3. "Plane-mob"-ul celor de la Germanwings
Compania aeriana Germanwings a hotarat sa isi faca reclama tocmai in
cadrul unui zbor al companiei aeriene concurente, Ryanair. Asadar, cei
de la Germanwings au trimis cativa oameni intr-o calatorie cu un avion
al celeilalte firme. In timpul zborului, acestia au inceput sa ridice
pancarde cu mesaje care ii criticau pe cei de la Ryanair: "Urasc ideea
de a-ti alege singur locul!", "Uitati-va pe geam; macar acest lucru este
gratuit!", "Data viitoare, hai sa zburam cu Germanwings!". Totul a fost
filmat si a inregistrat un numar foarte mare de vizualizari pe Youtube.
4. Inghetatele Colgate
Pentru a-si promova produsele de igiena orala, cei de la Colgate, au
creat inghetate al caror bat era in forma de periuta de dinti. Pe masura
ce mancau din inghetata, oamenii descopereau logo-ul companiei si
mesajul "Nu uita!".
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu